Mors dag!

En stressad mamma som sover på tok för lite och har alldeles för mycket som ska göras. Jag fick en perfekt morsdags present av min kära sambo!

En spikmatta! Helt underbart! Har snackat om att jag ska skaffa mig en i evigheter, men det har inte blivit av bara.



  

Just denna matta är köpt på Grön gåva, och man kan läsa mer om den här.

Och vad är då en spikmatta bra för? Bla dessa saker:
  • Minskar smärta
  • Löser stress
  • Sänker blodtrycket
  • Stärker immunförsvaret
  • Ökar metabolismen (förbränningen)
  • Minskar inflammation
  • Ökar uppbyggnad av ny vävnad

Jag fick min fina matta i torsdags och har legat på den varje kväll och sovit som en stock på natten. Snacka om direktverkande. Eftersom jag har haft stora problem med sömn i hela mitt liv är detta riktigt härligt!


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag gillar att den ökar förbränningen! Kanske nått för mig :) Frej klämde på min mage för ett tag sen och var snabb på att påpeka att min magen minsann var mkt mjukare (läs degigare) än Jonas. Fast det framkom aldrig om han tyckte att det var positivt eller negativt :) Är faktiskt sjukt sugen på att köpa en, min sömn är ju väldigt knölig till och från.

2009-06-02 @ 13:34:19
Postat av: Lisa

Ökar förbränningen är väl det största plusset ;-) Du får gärna komma och provligga lite om du vill! Jag tycker då att jag märkt skillnad på min sömn efter några minuter på mattan. Men jag förknippar mycket av min sömnbrist till själva studenteriet, det ständiga tankarna kring skolarbeten och hur man ska få ihop allt.

Postat av: Nina

Jag har sagt till Jonas att jag gärna skulle vilja köpa en shakti men han är ju så jävla förståndig jämt "prova nån annans innan... bla bla" så jag provar jättegärna din!



Och ja, jävla skolan förstör sömnen! Men snart har vi lov!!!! Tra la laaaaaaa

2009-06-02 @ 15:54:35
Postat av: Lisa

Ojojoj så förståndig man du har! Jag skulle kunna tänka mig att just HAN skulle må kanongott av att ligga på en spikmatta några minuter om dagen.

2009-06-02 @ 18:46:00
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback