Lång premiär dag

Jo, idag så var det premiär på Universitetet igen. Kvart över fem klev jag upp och började plocka iordning det jag skulle ha med mig till skolan och det Folke skulle med sig till mormor. Allt gick enligt planerna ända tills Ville skulle ut och kissa. Självklart så vägrar han att kissa och eftersom jag har ett samvete så gick jag och gick och gick. Tillslut så var jag så sen att jag missade bussen, vilken start på dagen va! Men det känndes i ärlighetens namn rätt så bra att köra upp, för då kunde jag ju åka hem lite tidigare. För Folke hadedet gått hur bra somhelst att vara med mormor hela dagen. Och för mig gick det bra att ta en långdag i skolan. Vi har en kanonlärare som är duktig på att prata.

Men det är jobbigt att sitta stilla en hel dag, det kryper i kroppen och kliar i bena. Och det är hemskt att  ha skorna på sig hela dagen. Och det är konstigt hur ont i huvudet man får av att bara sitta i en sal och fundera lite. Men kursen verkar väldigt intressant och nyttig. Så jag hoppas på en givande tid.

Jag kan erkänna att jag är helt knäckt! Och jag är inte ensam. Både Folke och Ville ligger däckade sedan ett bra tag tillbaka och jag längtar efter sängen!

Kommentarer
Postat av: Lindy

Javisst blir man helt knäckt! Man är ju inte van att sitta still efter att ha varit hemma så länge. 2 kursdagar för mig var rena döden ;-)

Vad roligt att du är lite positiv åtminstonde :)

Postat av: Anonym

Vad du är duktig! Kämpa på!



Kramalin

2009-03-28 @ 08:21:33
Postat av: Lisa

Jag hoppas nu att allt ska gå lätt och smidigt, och att vi får vara friska. Så är det nog snart sommarlov! =O)

2009-03-28 @ 10:27:24
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Marie

Ett litet tips är att lära Ville kommandot "kissa". Jag gör det med alla mina hundar, dels för att kunna snabbrasta om det behövs och dels för att jag inte vill ha hanar som ska skvätta överallt när de blir könsmogna. Man kissar när och där man får och inte mer än så!

2009-03-30 @ 15:13:15
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback