Eko shopping idag

Idag blev det en tur in till stan för lite shopping. Jag var ute efter té, diskmedel och lite kläder till Folke i storlek 92.



Diskmedel, té och deo från
Grön gåva. Diskmedlet är drygt och bra, dessutom luktar det gott. Det innehåller bara vegetabiliska ingredienser och mineraler. Perfekt om man vill handdiska smågrynens vällingmuggar. Deon är från Urtekram och luktar gudomligt av rosor. Inte sådär tantigt rosig utan mer sommar bara. Ena téet är min favorit (Detox) och det andra ska jag prova för första gången. Jag tänkte att man kan väl aldrig få för mycket av Bright Mood!



Färgglada kläder till min lilla prins från Polarn O. Pyret! Blev faktiskt lite smått irriterad då jag gick runt i en viss butik idag (läs H&M). Folkes storlek har ju numer gått från bäbis avdelningen till pojk avdelning där. Vilket betyder jeans, t-shirts och biltryck i trista färger. Jag gillar inte såna storbarnskläder till min lilla ettåring. Jag vill att han ska ha sköna och könsneutrala kläder, som helst är ekologiska. Eftersom Folke är rätt så varm av sig så tycker jag att body och en tunn byxa är den ultimata utstyrseln för en aktiv liten krabat. Jag vill inte att han ska ha stela jeans och tröjor som glipar. Men att hitta bodysar i hans storlek nu är inte det lättaste. Inte heller byxor som är gjorda för att leka i. Men  tacka vet jag PO.P de kvalar in på alla mina krav. De har färgglada, könsneutrala och bekväma kläder till aktiva barn! Och det alldra bästa är att deras ekologiska utbud bara ökar hela tiden. Båda bodysarna på bilden är ekologiska och de är helt underbara i kvalitén. Men jag skulle vilja se mer ekobyxor på den butiken, och kanske ytterkläder som är eko.

Kommentarer
Postat av: Lindy

Snygga kläder! Ja, till Freja köper jag oxå i stl 92, dock har jag hittat fina kläder till henne på både H&M & Kappahl. Men tjejkläder har väl oftast mer roliga färger kanske...

Men det är mkt kjolar! Och jag gillar inte kjolar.

Det ska vara tunika & tajts. Me like

2009-03-11 @ 06:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback