Utmanad

Jag blev utmanad av Malin som har Ekoblogg, att berätta lite om mig själv och miljön. Så här kommer det!

De 3 bästa sakerna;

• Jag försöker att köra bilen så lite som möjligt, och då jag väl gör det så uträttar jag så mycket jag kan på en och samma resa.
• Jag köper i princip bara ekologisk mat, så gott det går.
•  Jag använder tygblöjor till sonen

De 3 sämsta sakerna;

Jag torktumlar på tok för mycket, men jag skyller på att det är vinter nu och vi har dåliga möjligheter att hänga tvätt.
• Jag fryser lätt och vill ha det varmt inne i huset.
• Vi äter kött

3 saker jag vill bli bättre på;

Kompostera! Just nu så har vi bara möjlighet att kompostera trädgårdsavfall. Men vi ska ordna det till våren/sommaren.
• Laga vegetarisk mat.
• Köpa secondhand eller ekologiska inredningssaker och kläder.

Ja det var väl det, fast jag skulle kunna göra denna lista hur lång som helst känns det som. Men jag utmanar Linda, Sara och Karin. Så hojta till ifall ni har lust att anta utmaningen. Länkar inte till era bloggar ifall ni inte vill att jag ska det.


Kommentarer
Postat av: Lindy

Ja, mig kan du utamana!

Postat av: Lisa

Jajjemen Linda. Kom igen nu, du är utmanad!

2009-01-04 @ 12:18:49
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback