Upp och ner

Nu har det blivikt kaka med våra rutiner. Folke har varit en kanon duktig kille på att äta och sova. Men nu är det upp och ned vända världen här. Han vill absolut inte lägga sig på kvällen mera. Han blir arg och ledsen då vi försöker att hålla honom. Han vägrar att äta välling på kvällen, vägrar gröt på kvällen också. Det slutade att jag fick i honom några skedar A-fil med puffat ris i, plus ett halvt kex. Innan har han ju slukat 3dl fullkornsvälling varje kväll och somnat snällt vi 20-tiden. Å vad jag hoppas att det är en "period" som går över snabbt. Detta har iofs bara pågått sedan i torsdags, så det är bara fem kvällar än så länge.

Men alla tips på nyttiga och mättande kvällsmål mottages tacksamt. Gärna med så lite laktos i som möjligt,eftersom vi fortfarande är osäkra på om han är lite känslig för det. Jag vill ju att han ska vara mätt i sin lilla mage och kunna somna gott i god tid.

Kommentarer
Postat av: Marie m hundar (o 3 barn)

Nu spånar jag, mina har ju slukat allt. Men kan det fungera bättre med hemkokt gröt, t ex mannagryn eller polenta? Mosad banan med mjölk? Man kan köpa Valios laktosfria mjölk, den tycker Stina är jättegod (hon tål inte laktos p g a sin sjukdom). Annan sådan mjölk är ofta välan söt, men den smakar nästan som vanligt.

Postat av: Lisa

Marie - Tack för tipsen! Funderade ett tag på sån där havremust. Han gillar ju hemkoke risgröt så jag kanskeska ta och prova lite fler sorter. Vi kör också med Valios mjölk och Arlas nyaste, min mage pajjar totalt omj ag får i mig för mycket "vanlig" mjölk och jag misstänker att Folke är lik mig.

2009-01-26 @ 23:48:14
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Loa

Allt går över! Det hjälper faktiskt att tänka så...vad det än är så är det en fas. Fast det är ju jobbigt när det pågår. Kärlek kärlek kärlek...



Tack för tipset om Bum Genius! Ska testa dom och några andra som jag fick tips om. Superbra att dom även finns i ekologisk variant.



Tjingeling

2009-01-26 @ 23:53:57
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Lindy

Krya på er! Läste om din magsjuka. Huvva, stackare där!

Freja snorar och snorar. Patrik börjar oxå känna sig krasslig. Jag är bara leeeeessssssssssss!!! Skulle ju till sundsvall på lördag=(

MEN det kommer nog fler lördagar!

2009-01-28 @ 20:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback