Inte riktigt klart



Vårt hus är både älskat och hatat av mig! Jag trivs i själva huset för det är mysigt och lagomt. Men det är så ofärdigt, opraktiskt och det är så galet mycket kvar att göra innan man kan kalla det klart. Och jag vet att det är alltid något då man bor i hus, men som det är hos oss nu så kan vi inte ens använda huset ordentligt. Det känns lite som Folkes pussel att det är så många bitar som fattas och tomrummen går ju ändå inte att ha till något. Det jag börjar att känna mig frustrerad över är just förvaring. Vi har alltid total kaos med rat framme jämt, för det finns ingen stanns att stoppa allt. Och för att vi ska kunna få ordning på just det problemet så är det så mycket annat som ska bli klart först. Och eftersom vi har miljoner saker framme och staplade på varandra överallt så blir huset genast väldigt svår städat, och det skapar mer oreda. Sen blir det ju så att då man går hemma hela tiden så hinner man ju liksom reta upp sig på det mer. Jag hade önskat ett hem som var mer väloganiserat och inte livsfarligt för Folke. Eftersom han är inne i en väldigt klättrig och klåfingrig period nu så blir detta kaos genast ett stor problem. Just nu känner jag för att ringa efter en container och kasta allt vi har bara för att slippa se det. Som ni förstår så känner jag att min inspiration och lust till att försöka fixa det försvinner då det enda jag kan göra är att flytta runt saker och inse efter en stund att det inte hjälper. Någon som har några enkla och eknomiska tips på att få tillfällig ordning i vårt hus?

Kommentarer
Postat av: Lindy

Jamen gud, jag känner igen mig. NÅGOT! Vi har typ toootal kaos här. Kanske inte på ytan, men förvaringen är NOLL hos oss. Har ett så jävulskt dåligt kök med inga som helst ytor eller bra skåpar, vårt vardagsrum är gigantiskt och känns bara som ett stort trist dagis numera... Leksaker öööverallt. Vi har dock köpt en stor hylla som jag köpt förvaringskorgar till. Där kan man använda dom översta hyllorna iallafall till förvaring. Äh, du får se den när du kommer hit.

Badrummen skulle jag vilja göra nåt åt oxå. Och våra klädkammrar. Shit pommes frites, vad jag bor i ett trist hus:S

2009-01-21 @ 19:27:41
Postat av: Lisa

Linda - Jag skulle kunna byta hus med er vilken dag somhelst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback