Tacksam

Idag är jag så otroligt tacksam för att jag är frisk! Dessutom så har Folke haft en kräkfri dag, bara några otäcka blöjor. Och han äter lite bättre också. Idag har jag fått jaga honom lika mycket somvanligt och vi har kunnat vara ute halva dagen somvanligt. Så nu är allt som det ska! Härlig tur på skotern på förmiddagen, och sedan en sväng med sparken och sparklådan. TokVille har dessutom kommit på hur galet  kul det är att springa brevid sparklådan då man åker ned mot vägen från vårt hus = livsfarligt snabbt! Jag håller kopplet en ena handen så jag kan släppa det ifall han får för sig sno åt något håll.



Nu känns det som att jag håller på att bli lite galen, Folke kräktes igen. Vad fasen ska jag ge honom utan att det kommer upp igen?

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh nej! Stackare där! :(

Vad har du gett honom? Prova lite kokt mild fisk och några bitar potatis...?

2009-02-26 @ 08:04:57
Postat av: Lisa

Han fick potatis, och lite välling. Jag vet att välling inte är bra, men vad ska man göra. Potatis har han fått två gånger och båda gångerna kom det upp rätt så snabbt. Fick ju honom att äta ris innan, men nu vägrar han det också. Jag får nästan lite ångest över middagen idag! Det är hemskt eftersom han är jätte hungrig och verkligen vill äta, men bara av saker som inte är så milda och bra för magen.

Postat av: Lindy

Bulgur då? Som ris, fast inte sådär kornigt. Freja gillar inte ris, brukar ge henne Bulgur el. liknande. Det är väl milt mot magen?

Har du provat mixa nån soppa? Så den blir sådär lite tjockare men utan klumpar. Typ grönsakssoppa.

2009-02-26 @ 13:17:20
Postat av: Nina

När de kräks mycket så torkar nått i magen/tarmarna (typ flimmerhår kanske eller så) ut (minns inte exakt vad det var) men vi fick iaf rådet att ta olja i vällingen för att återfetta. Sen så krymper magsäcken så snabbt när de kräks så mycket så att man får ge i jättesmå fast många portioner. Hoppas det går till sig!

2009-02-26 @ 20:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback