Kan ni fatta hur mycket det snöar

Detta är en rapport från en insnöad stuga någonstanns i Norrland! Det är svinkallt och det blåser halvstorm, dessutom så vräker det ner snö hela tiden. Igår vägrade mammas hund att ens kliva av bron, han tog en drill på trappsteget. Ville är överförtjust och leker ubåt i all mjuk nysnö. Folke tycker att det är härligt att plumsa i snön korta stunder och sedan kika på alla traktorer som skottar snön i stora högar. Själv tycker jag att soffan är rätt så skön!



Ser lite kyligt ut va?



Jo det verkar som att vi bor i ett dragit hus. Kollar man på bakdörren så ser man hur det virvlar in lite snö hela tiden som sedan smälter i samma takt som jag eldar.

Vi kan ju konstatera att det snöar en hel del!

Kommentarer
Postat av: Lindy

Vi hade oxå snö inomhus. Vår ytterdörr glipar och där hade det dragit in snö, jag trodde vi hamnat i helvetet när jag vaknade.. Fast där är det väl varmt???

Lycost er som har traktorer som skottar. Hade verkligen behövts här. Herregud. 1,5 timmes skottning, men nu har det drivit igen så det är väl bara att ge sig ut igen.. Sen... Suck.

2009-02-08 @ 13:38:02
Postat av: Nina

Ja herreje, vi har skottat sammanlagt 4 timmar idag (och ändå har vi ju använt traktorn så gott det går)! Det är helt vansinnigt, har precis kommit in från sista vändan, som jag hoppas blir den sista på några dagar! pjuh

2009-02-08 @ 18:48:31
Postat av: Marie & hundarna

Här är också riktigt skitväder! Men Melvin och hans mamma Visa tycker att det är hur kul som helst att simma omkring i lössnön. Det är jag som tycker att en skogspromenad med snöpulsning får räcka sådana här dagar. Jag och Tutan, vi skulle hellre ligga på soffan och pillra oss i naveln sådana här dagar!

Synd att ni inte bor närmare, då kunde vi ha släppt ut de båda bröderna tillsammans och låtit dem härja för egen maskin. Just nu verkar energin aldrig ta slut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback