Här gåre unna

Ojojoj vad det är mycket att stå i för att få vardagen att gå ihop då man inte är "bara" hemma. Jag känner mig verkligen helt slut i hjärnan av allt prat och funderande på barns livskvalitet.

Earth hour var jätte mysig! Vi släckte ned allt och tände massor av ljus lite här och där, sen åt vi massor av snask i soffan. Vi tände inte på hela kvällen, förutom TV'n da. Man borde göra sådär varje lördag egentligen, bara för att det är så mysigt och dessutom dra ned på energiförbrukningen.

Plugget är väldigt intressant, förutom idag! Vi har två kurslärare och den vi haft hittils är en kanon duktig herrei 60-års åldern. Han pratar från hjärtat och kan verkligen konsten att formulera sig. Idag dök den andra herren upp med en känlsa av osäkerhet och ingen koll alls. Han pratatde lite utanför själva ämnet rätt mycket och då tappar man lätt intresset själv. Men dagens plus är att jag äntligen fått tag i kursens viktigaste bok, och jag fick äran att luncha med min fina kusin och min bästa vän N.

Här hemma är det somvanligt. Hundhår och leksaker överallt. Det har äntligen börjat töa lite mer så den värsta isen på gården är borta. Villes nos går på högvarv och Folke njuter av att kunna traska runt lite mera fritt. Jag börjar fundera på ny spårlina till Ville och sommarsandaler till Folke och är ganska säker på att jag kommer att klicka hem dessa ↓ i slutet på nästa månad.

  Bild lånad
härifrån


Dessa superfina Kavat sandaler är tillverkade av ekologiskt garvat skinn från Tärnsjö i Uppland. Och det är på ecoloco man köper dem.

Kommentarer
Postat av: Nina

Meeeeeeeeeeeeen gulle-sandaler. Finns inget rarare än två knubb-fötter i sånna söta (så klart menar jag ju då småbarns-knubbiga fötter, inte nån vuxens huu)

2009-04-01 @ 19:52:19
Postat av: Lisa

Javisst är de fina! De ser så sköna ut dessutom. Jag hoppas att de ska passa på lilla Folkes knubb fötter.

Postat av: Lindy

Provade sånna på F när vi var o köpte skor, ska oxå beställa. Satt som smort på foten hennes

2009-04-02 @ 08:02:41
Postat av: Lisa

Linda - Var provade ni?

2009-04-02 @ 08:14:08
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

De där är ju toppenfina! KOmmer säkert F att gilla! :)



Kramalin

2009-04-02 @ 08:34:22
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lindy

I Umeå på Skokanonen.

2009-04-02 @ 12:43:42
Postat av: Lindy

Finns dock ett par liknande i Övik på Skokanonen, velar om jag ska köpa dom istället, fanns t.o.m på rean...

2009-04-02 @ 12:44:32
Postat av: Marie o hundarna

Glad Påsk på er! Hoppas att påskharen letar sig till Banafjäl med något mumsigt :)

2009-04-09 @ 16:54:43
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback