Varning varning!!!

Till alla blivande föräldrar, eller de som planerar!

Jag mådde rätt så illa själv i början på min graviditet och dessutom jobbade jag på förskola, så jag använde ingen parfym dock lite smink slank väl på då och då.  Och nu i efterhand så är jag glad för det! För det kan visst vara lika farligt som blöjor med lotion i.
Altså småkillar kan bli ofertila redan i mammas mage. Inte så skoj!

Till alla föräldrar som har napp till sina barn!

Lämna aldrig era barn utan uppsyn med napp som har sköld med små hål i. Kommer hela nappen in i munnen så kan läpparna täppa till hålen och barnet får ingen luft genom munnen. Ibland så kan ju barnen vara täta i näsan, och det betyder ingen luft alls.

Eftersom napp rekomnderas för att förebygga PSD (Plötsligspädbarnsdöd) så välj en annan modell.


Två olika modeller av Folkes begagnade nappar, där läpparna inte kan täppa till hålen helt och hållet.

Ps. jag vet att det är jätte löjligt att skrämma upp folk på det här sättet, men man kan aldrig vara för noga med sånt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback