Valpkurs

Igår var första träffen på valpkursen. Det var en väldigt blandad skara av raser och det var ganska blandad ålder på dem med. Ville tyckte vid första åsynen att det var ganska så läskigt ställe vi hade hamnat på, men efter en stund så känndes det som att vi var på cirkus.

Passet startade med lite info och prsentationer av oss alla, och Ville satt snällt i teori rummet ca 3 minuter. Efter 3 minuter så blev han ruskigt less och ville brottas med mig och leka med de andra hundarna. Så man kan säga att jag har lite träningsvärk i höger arm efter 25 minuters info. Sedan gick vi ut och hundarna fick hälsa på varandra. Och det vare dags för vår första övning. En kontaktövning där man belönar hunden vid spontan ögonkontakt. Fick lite kritik av ledaren (som var en vikarie, och hållt till mindre på stället än mig själv) att jag var för långsam men att upptäcka kontakt. Men eftersom jag och Ville känner varandra ganska väl så förväntatde jag mig att se hans ögon och inte bara baksidan av kinden. Då Ville hade fått spanat av sig lite så kom han igång och jag fick belöna massor av fin ögonkontakt. Vi fick även denna övning i läxa. Då vi var klara var det lektajm, och Ville siktade in sig på en blyg 10 veckors schäfervalp. Efter henne stod en lite äldre drever kille på tur och de hade jätte kul.

På det stora hela så är jag hyffsat nöjd men första träffen. Lite besviken på vikaren (ingen personligt, bara att det var en vikarie), men jag tror nog att den rätta ledaren är där nästa söndag. Ville sov resten av dagen så det var en enorm prestation av honom.

Kommentarer
Postat av: Marie med fyrbeningar

Lill-fisen, har han börjat skolan nu? ;) Brorsan här hemma är ju inte anmäld till någon kurs, jag ångrar mig lite nu för det är himla mysigt med valpkurs. Men jag tänkte helt enkelt aldrig på det. Det låter annars som om bröderna är väldigt lika varandra, lite party, party blandat med mys. :)

Postat av: Malin Harju

Jag har startat en insamling till förmån för Barncancerfonden på Ekoblogg! Snälla, lämna ett bidrag du också! Minsta summan att donera är 10 :- och man kan också donera via sin mobil!

Här kan man läsa om min insamling: http://www.barncancerfonden.se/1474



Tipsa gärna andra så att vi tillsammans kan ge så mycket som möjligt! :)



Malin, Ekoblogg



2008-09-19 @ 08:33:10
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback