Stackars Folke

Folke är förkyld på riktigt för första gången i hela sitt liv. Han fick snuva den 16 september och nu har det snörvlats en vecka. De första fem nätterna så kunde han inte sova! Han blev täpt och kunde inte ha sin kära napp i munnen, och då blev han ledsen. Och då Folke inte kan sova så kan ju jag inte heller sova. Puh, tröttsam vecka. Men nu har han sovit två nätter i rad och jag håller tummarna för en natt till. Men idag var han lite sämre så jag törs nog inte hoppas på en lugn natt.

Vi har pallat upp Folkes säng med hemmagjorda sovpuckar, men det verkar inte räcka. Så sover han kasst ska jag nog lägga en kudde under hans madrass. Sen har vi testat näsdroppar av koksaltlösning. Ingen hit! Folke tycker att det är döläskigt när något rinner in i han lilla näsa. Han gråter och blir bara mer täpt, och då funkar det ju inte. Sen har vi testat den berömda näsfridan (snorsug, låter inte så gosigt direkt). Den funkar fö stunden men han tycker också att det är lite läskigt så det är inte så lätt att komma åt den lilla näsan.

Jajja, vi får se hur länge det håller i sig.


Roligaste saken att trumma på i hela huset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback