Ja vaddå!?

Hur ska jag hinna med det här då?

Jag måste faktiskt säga att jag är en period bloggare. Nu i sommar har det varit körigt om dagarna. Vild bäbis och tokig labbevalp. Men jag känner jag har börjat få lite kläm på det här med att vara mamma och hundvalps matte samtidigt.

Folke har blivit jätte stor och kan massor av saker, som är livsfarliga. Han klättrar och försöker att gå fast han inte kan. Och lilla hundvalpen är inte så liten mer. Han är tung (ca 18kg) och ser ut som en dragracer i kroppen numer. Bakbenen är längre än frambenen.

Rikard är föräldraledig i två veckor till och sen ska vardagen rulla på somvanligt igen. Ja vi får väl se hur det ska gå.

Just nu sover Folke över lunchen och det kommer strax att vakna en vrålhungrig liten gosse. Jag vet fortfarande inte vad jag ska äta till lunch. Ja ni fattar. Jag är inte en organiserad människa!

Kommentarer
Postat av: Marie med fyrbeningar

Vad kul med ett inlägg i bloggen igen! Jag anar att det bitvis är ganska livat hos er ;) Här fick jag för mig att brorsan skulle ha en vilodag idag, han har ju trots allt varit dålig i magen och inte fått äta så mycket de sista dagarna. Men Melvin tyckte det var en otroligt dum idé, så han har hållit igång helt på egen hand. Så här i efterhand kanman konstatera att organiserad aktivering är att föredra... :(

Postat av: Lisa

Jäpp, det är ju ganska så livat mellan varven. Sen har det väl inte hänt så mycket intressant för utomstående. Mest rutin saker så som, äta, sova, kissa, leka.

2008-09-12 @ 09:57:17
Postat av: Nina

haha, jag läste lite väl snabbt och höll på tappa hakan när jag läste att Folke vägde 18 kg. Jag insåg efter att ha läst lite noggrannare att det var ju Ville (och inte Folke) som vägde 18 kg. haha så tokigt det kan bli!

2008-09-12 @ 21:38:58
Postat av: Lisa

Ja, Folke väger bara 10kg.

2008-09-15 @ 15:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback