Hemma bäst!

Nu har jag varit hemma i lite mer än ett år och jag tycker fortfarande att det är härligt. Men idag har papper skickats till skolan så att jag kan återuppta studier i januari. Ska försöka byta till mig nån distanskurs så jag inte behöver pendla så mycket. Får ju lite ångest då jag tänker på att måste vara ifrån Folke en hel dag. Jag verkligen älskar att vara med honom, han är en sån snäll och rolig lite unge. Sen har ju vovven börjat mysa till sig lite mer och han är så himmla go vissa studer. Så det kan vara så mysigt att sitta på golvet och bara mysa med Folke och Ville. Folke har dessutom börjat krama Ville och det är så gulligt att man smälter lite inombords.

På söndag börjar vi valpkurs och det ska bli kul att få göra något, och Ville behöver verkligen få träffa lite andra hundar nu. Han är lite som två hundar just nu, en som är världens sötaste som kommer och lägger huvudet i knät och suckar. Han tvättar våra fötter och gosar med Folke. Sen har han sina stunder då hans hjärna kommer i spinn. Han hoppar biter och ganger på allt. Han rammar allt i sin väg och välter vattenkannor, korgar, väskor och en massa annat. Han bär runt med våra skor och gummistövlar så vi får annordna skattjakt för att återfinna dem.

Men i slutet av dagen då han lägger sig i knät på mig och jag snusar i han goa öron så glömmer jag snabbt alla hyss han gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback