Vilka nötter

Jo, nu har vi kört en testtvätt med nötterna. Och i den maskinen blev det blöjor, tvättlappar och haklappar. Det luktade nytvättat och gott, och hela tvätten blev väldigt mjuk. Det enda jag la märke till var att i några av Folkes baj-blöjor så var det lite svaga fläckar kvar. Men det kan det vara ibland annars också. Sen har jag läst att det kan behövas lite bakpulver för att få bort sådant. Så betyget är klart godkänt. Ska prova på lite handdukar och kläder imorgon.



Eftersom vi har mjukt vatten där vi bor så behövs det inte så många nötter. Jag tog 5 stycken till en fullproppad blöjtvätt. Och det är ju ganska grovt nedsmutsat, och det räckte gott och väl. Sen är det väl bara att se hur många gånger det går att använda samma nötter.

Ikväll så tog jag tag i smöret här hemma också. Folke har ju börjat att kräva smör på sina kex och mackor nu, han ser ju att mamma å pappa får det. Jag känner att jag vill veta exakt vad jag ger honom, så därför tänkte jag blanda ihop ett eget bordsmargarin. Jag blandade ekologiskt svenskt smör med ekolologisk svensk rapsolja en skvätt vatten och en nypa salt. Det smakade helt ok och nu kan jag ge det till Folke och veta exakt vad det är, och dessutom ligger det inte i någon giftig förpackning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback