Vilket fult trick

Idag åkte jag in till stan en snabbis för att utnyttja en kupong på en klädaffär. Fyndade lite nya paltor som kommer väl till pass. Min kropp är inte samma form numer sedan jag blev mamma. Köpte även en 10 liters dunk till Folkes vatten.

Men jag känner nu såhär efteråt att jag blir väldigt illa berörd av några människor på torget som satt upp jätte stora bilder och stog propagerade mot abort. Bilderna var av foster i typ 10-11 veckan och det ser ju inte så trevligt ut. Jag tycker att det borde vara olagligt att göra så mitt på en lördag. Tänk att en tredejdel av folket som knallar runt på stan är små barn som ser de där otäcka bilderna. Och en viss annan del som går runt där har kanske varit med om en abort själv. Inte så kul att behöva bli påminnd om det då man ska ta lördagsfikat. Nä fy skämms på dem som stod där, hemska människor! Att propagera mot abort borde vara förbjudet på ställen där folk under 18 år vistas.

Gu så glad jag är att Folke är så liten att han inte såg det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller med! Man mår bara så dåligt över dessa bilder som dom hänger upp. Och tänk hur hemskt barn ska tycka att det är!

2008-10-26 @ 21:52:24
Postat av: Lisa

Hade jag varit liten hade jag garanterat fått mardrömmar av att gå på stan den dagen. Undra hur många föräldrar som fick lov att svara på frågor den eftermiddagen och kvällen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback