Rättvist

Idag var det dags för att fylla skafferiet igen. Så vi tog en tur in till stan! Jag skulle köpa tandkräm till mig själv och hundlotion till Folke. Folke blir lätt torr på vintern, han var torr förra vintern också. Vi har smörjt honom med Weledas babylotion, men den verkar vara lite för stark för honom. Han är jätte känslig! Sen har vi fått prova någon kräm som man kan köpa på apoteket, vi fick några små testburkar av BVC. Men det känns inte kul att mörja honom med en kräm som innehåller en massa konstiga saker som jag inte ens vet vad det är. Har forskat lite och hittat en som jag tror ska funka riktigt bra med tanke på ingredienserna. Det är Urtekram's barnlotion, den innehåller endast naturliga ingredienser och flera av dem är ekologiska. Den är lätt att smörja på och Folke blev inte röd av den. Både tankräm och lotion inhandlades på Grön Gåva i stan. Sen var jag på jakt efter en fuskpolo och strumpbyxor till Folke, men jag hittade inget som jag var nöjd med så det blev inget av det. Men jag hittade små prover till ansiktsrengöring m.m. som jag har blivit tipsad om. Har slut och behöver köpa nytt. Men det är ju jätte svårt då det finns en hel djungel av sånt. Men nu ska jag testa ett märke som heter Dr. Hauschka, perfekt med små prover så kan man känna efter först och slipper köpa stora förpckningar som man inte använder upp.

Efter en snabb runda på stan så åkte vi till COOP för att handla mat. Där hittade jag en ny sak som jag blev glad av. Rättvise märkt vaniljsocker. Tycker det är en fantastisk idé med rättvise märkt prylar, det känns bra i hjärta och själ att veta att de som tillverkar det får rättvis lön för mödan. Men sedan har jag upptäck en trist sak. Vi handlar rätt så mycket Änglamark produkter och de har varit så fina förpackningar på dem. Men nu håller de på att byta ut dem till en ny design som inte alls är lika fin, men kanske lite mer seriös. Men varför?

Sen är det samma sak varje gång det är en extra röd dag i kalendern att folk blir som shopping galna. Jag kan inte begripa att det blir katastrof ifall affärerna råkar ha stängt en dag. Då ska det hamstras som aldrig förr. Ungefär som att man skulle handla varje dag annars, men det gör man väl inte. Eftersom jag jobbat i ca 4 år på en ICA butik så har jag varit med om dessa rusningsdagar några gånger, och det enda jag kan tänka på är hur mycket mat som folk torde kasta bort i slutändan. Så onödigt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Potatis som man ätit dagen innan och som står i kylen över natten tycker jag är äcklig om man äter den rätt upp och ner som den är. Den är god om man har nån sås till eller steker men inte bara som den är. Jimmy fick ju äta sån potatis igår och micra på jobbet, skrev om det tidigare på dagen igår. Ha en go helg allihop!

Ps: jag är föresten totalt potatisfrälst. Äter sällan ngt annat så det var inte "äckelpotatis" som i att det är äckligt annars=)

2008-11-01 @ 09:33:16
Postat av: Lisa

Ahaaaa! Ok! (är som sagt lite trög)

Postat av: Linda

Ja herregud vad folk det var i affärerna. helt sjukt. äter man SÅÅ mkt???! Och att JULHANDLA är absolut det värsta jag vet. Jag har redan börjat. ja, inte mat då, men julklappar. Fy tusan.

2008-11-01 @ 21:04:47
URL: http://lindyz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Linda - Mycket smart att börja i tid. Jag ska försöka att göra det i år. Försökte förra året också. Men det gick inte så bra, det kom en Folke mitt i stöket då.

2008-11-01 @ 21:52:49
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha! :) Ja, dom damp ju ner i lagom tid mitt i all julstress. Men förra året var vi klara i augusti med alla julklappar. Vi är nog ganska bra på att planera tror jag ändå ;-)

2008-11-02 @ 08:58:50
Postat av: Lisa

Jag är usel på att planera. Och jag drömmer om ett liv som är oganiserat!

2008-11-02 @ 16:50:38
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback