Projekt

Har ju ett litet projekt på G. Ska skriva om hållbar livsstil i vår bya tidning. Så nu sitter jag hela kvällarna och gottar mig i en massa roligt som går att läsa om hållbar livsstil här på internet. Jag är på jakt efter enkla tips oh förändringar som gör hushållet lite mer eko. Har även mailat kommunen lite vatten&avlopps frågor. Ska bli kul att se ifall de har några fyndiga svar.

Personligen är jag på jakt efter nytt diskmedel, det är snart slut i flaskan. Det nuvarande är endast svanenmärkt och jag skulle vilja ha något lite mer ofarligt.

Kommentarer
Postat av: Marie med fyrbeningar

Snälla, ta med transporterna då! Det är den enda källa till koldioxidutsläpp som fortfarande ökar. Vi är så himla mycket för att köpa eco, att sortera glas, papper mm, men vi kan inte tänka oss att låta bilen stå ens för de kortare turerna. Just korta resor (under 5 km) är en stor miljöbov, eftersom bilen dessutom släpper ut mer under den första sträckan. Så att källsortera sina resor är en bra tanke!

/Marie - miljömupp :)

Postat av: Lisa

Det ska jag absolut ta med! Tack för tipset!

2008-10-19 @ 21:03:20
Postat av: Pernilla i Hjälta

Tvättbollen?!

http://rapsodine.e-butiken.se/?artnr=2008-mb-02

2008-10-20 @ 14:37:10
Postat av: Lisa

Pernilla - Ja den där har jag läst om. Verkar ju vara helt fenomenal! Har ni sån?

2008-10-20 @ 22:06:44
Postat av: Pernilla

Ja den har vi! Skönt att slippa bära hem en massa tvätt- å sköljmedel också!

2008-10-21 @ 20:18:21
Postat av: Marie med fyrbeningar

Nja, jag tror att man ska faktagranska ibland också och inte svälja all internetreklam med hull och hår. Läs här om tvättbollen: _1625.aspx" rel="nofollow">http://www.radron.se/templates/Artikel_1625.aspx

Kom ihåg att eko är inne nu och då passar många på att göra sig en hacka!

2008-10-21 @ 21:14:26
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Lisa

Marie!!!! Länken funkar inte.....!!!

2008-10-21 @ 22:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback