Mammas hjärta

Ikväll så ville Folke inte somna i tid. Och eftersom jag var ensam hemma och inte tycker att det är så fasligt noga så fick han vara uppe lite längre än vanligt. Han lekte med sina leksaker och soffkuddarna i vardags rummet och till slut ville han komma och sitta i knät i soffan. Det är så mysigt att hålla en varm och mjuk lite Folke i famnen som suckar lite och lutar sig mot en. Det nya spännande tv pogrammet Stjärnor på is hade precis börjat och det blir en applåd. Jag ser hur Folke smilar upp sig och börjat glatt att klappa sina händer. Rätt så fränt att en 10 månaders bäbis kan snappa upp såna saker. Mamma hjärtat klappar stolt! Efter ca 10 minuter så somnar han i min famn och jag bär upp honom till sovrummet och lägger honom i spjälsängen. Han suckar lite och kramar sin gosetrasa och sover vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback