Snack om blöjor

Jag fick just en tanke då jag skulle byta på Folke. Folk frågar och säger hela tiden att, det är väl mer jobb med tygblöjor än vanliga engångs. Men jag har bara sagt att det inte är det. Men idag så kom jag på att det är fasen mindre jobb med tygisar än vanliga. För de vanliga måste man ju åka och handla och sedan släpa hem. Och sen ska de slängas så man måste springa med mer sopor. Tygisarna handlar man ju bara en gång och sen finns de ju alltid hemma. Och det är lagomt många smutsiga så slänger jag dem bara i tvättmaskinen tillsammans med allt det andra som ändå måste tvättas. För jag antar att de allra flesta småbarns familjer tvättar minst en maskin varannan- var tredje dag och det tar ju inte många sekunder extra att kasta in blöjorna då. Så där har ni det. Det är inte mera jobb med tygblöjor!


Kommentarer
Postat av: Nina

Dessutom så tvättar vi nog i snitt en maskin/dag så jag kan tänka mig att det är behändligt med tygisar... fast i bland "glömmer" vi bort att tvätta förstås :-)

2008-11-08 @ 18:58:44
Postat av: Linda

Samma här, MINST en maskin om dagen går det i detta hus och ja, det hade nog varit betydligt bättre med tygisar. Tåls att tänka på till nästa barn (om det blir nåt sånt).

Postat av: Nina

Linda: Du har väl hört att "alla goda ting är tre" (med tanke på fler barn) Det är i alla fall det jag försöker övertyga Jonas om haha

2008-11-08 @ 19:49:35
Postat av: Lisa

Ja, jag tänkte att jag inte skulle dra till med så mycket. Men här blir det ofta en maskin om dagen också.

2008-11-08 @ 21:39:47
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Linda

Nina- Ja :-P Lika bra att sätta igång verkstaden igen hehe!

2008-11-09 @ 10:34:49
Postat av: Marie med fyrbeningar

Dessutom slipper man blöjeksem med tygblöjorna! Bara + med andra ord ;)



Och jo, man ska absolut ha tre barn!!! :)

2008-11-09 @ 10:57:56
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback