Julen.....pynt tips!!!

Jajaja, kasta inte ruttna grönsaker på mig nu! Det är lite mindre än en månad kvar till advent och då är det tid för julpynt. Jag har sedan jag flyttade hemifrån tyckt att julpynt är jobbigt och lite halvfult. Och dessutom, vad är det för mening med det om man ska städa bort det strax efter nyår. MEN, jag vet att det är en dålig attityd som jag dragits med alldeles för länge nu. Fattar inte varför jag är så emot julen egentligen. Då jag bodde hemma hos mamma å pappa så var det ju det mysigaste på hela året, då huset var pyntat. Sen blev det prat i lördags då min vän var på besök, om hur hon längtade efter att få pynta och hur hon älskar julen. Så nu har jag bestämt mig för att i år ska jag banne mig njuta av julen och pynta i drivor. Jag vill ju att Folke ska växa upp med mysjul.

MEN (igen), hur fasen pyntar man i drivor med världens klåfingrigaste lilla ettåring hemma. Det går ju inte att ha ljus eller pynt på ställen där han kommer åt. Och det betyder ju att taket och vissa väggar går an, samt några enstaka fönster. Men det låter ju inte så mysigt. Så ge mig inspiration och tips på hur jag ska klara upp detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback