Hurr hurr å burr

Idag har det varit lite blåsigt. Jag, mamma å Ville har virrat omkring i skogen och letat enris. Det var rätt så mysigt i skogen, men på vår gård blåser det småspik. Det var dåligt med fint enris så vi hittade inte så mycket. Men vi var nöjda ändå. Och Ville kutade runt som en tok hela tiden, han tycker det är så kul med snö. Han springer och slirar så det skvätter upp i luften. Han var jätte duktigt på inkallning trots miljoners rådjursspår. Som belöning för en lydig och glad hund fick han bära sitt rådjursben hemma på gården en stund. Snacka om att svansen går som en propeller då.

Har insett nu att jag måste köpa ett eller två par nya vinterskor. Jag har inga alls, faktiskt. Gick hela vägen i mina grova gympaskor. De är jätte bra, men för kalla och för låga. Mina vandrarkängor har numer 7 år på nacken och de har väl gjort sitt kan man tycka. Jag kan inte ha dem mer, för det är slut på insidan. Jag får skavsår på flera ställen på vänster fot och det går ju inte för sig. Sen är de trasiga lite här och där. Så jag behöver verkligen några varma, sköna och praktiska kängor som tål vatten och kyla så jag kan traska runti skogen ordentligt. Sen skulle det ju vara kul att ha ett par lite finare vinterskor också som man kan ta då man ska hälsa på folk, åka och handla, gå på stan m.m. Jag kräver absolut inga dyrgripar eller något jätte tjusigt. Bara något man slipper bli blöt och kall i.

Nu blåser det jätte mycket så det knakar i huset och fönsterrutorna i de gammla fönstren buktar sig. Ville snarkar i den andra soffan och Folke leker med pappa på golvet här brevid.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hejsan

bästaste vännen!

Hoppas att ni sparat lite ris åt oss oxå.

Kram A

2008-11-23 @ 17:30:18
Postat av: Lisa

Jodå! Nog finns det ris kvar. Men det är tunt så man får ta många kvistar och bunta ihop.

2008-11-23 @ 18:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback