Hör upp!

Jag har hört att vägningen av våra sopor ska börja vecka 48 (hos oss). Så se till att få ordning på era sorteringar hemma nu. Det funkar jätte bra med några gammla avdankade hinkar eller lådor. För att hitta era närmaste återvinningsstationer kolla här. Tänk på miljön och ekonomin nu. För det blir ju billigare för er om ni sorterar bort det som kan återvinnas.

Lite extra info och rättning här!
De ska börja ta bort containerna i vecka 48, och sedan ska vägningen börja någon gång nästa år. Det har stått info i ÖA.


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag blir inte klok på det där med vägningen... var in på kommunens hemsida och kollade men ingen info där mer än att de kommer att meddelas innan det kör igång... jamen va bra! Men jag vill ju vet nu när det är dags (snacka om kontroll-freak!) :)

2008-11-06 @ 21:50:13
Postat av: Lisa

Nina - Du kan känna dig lugn ett bra tag till!

Postat av: Linda

Jag blir inte heller klok! Såg att det stod att dom skulle börja med vägningen under 2010?!!

2008-11-07 @ 08:05:07
Postat av: Linda

Jag ringde dom idag och hörde efter. Det är först om minst ett år dom påbörjar vägningen av sopor.

2008-11-07 @ 17:19:17
Postat av: Lisa

Linda - Hårdträning på pottan nu då så ni slipper väga blöjorna!

2008-11-07 @ 21:40:31
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha! nja, pottan får nog vänta ett tag till :) Vi hade en liten soptunna (den minsta tror jag) innan dom bytte ut våran nu till en större som dom ska börja väga sen. Så jag frågade ifall vi får höjd taxa nu då tills dom börjar väga, eftersom det var sån skillnad på antal liter jämfört med vår gamla tunna, men det är ingen skillnad på taxan, så för vår del blev det ju toppen. :)

2008-11-08 @ 07:02:29
Postat av: Lisa

Vilket flyt. Vi får ju tvärtom. Vi måste dela tunna med det andra huset här på gården så vi får bara en halv tunna. Dock en stor halv tunna. Så man blir ju såklart lite sporrad att sortera bara för att skräpet ska rymmas.

2008-11-08 @ 13:30:42
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback