Advent kan komma

Nu har vi pyntat klart för advent (nästan). Nu hänger det stjärnor och står ljusstakar i nästan alla fönster. Det fattas i de rummen som vi inte är i uppe. Men elektrikern måste gräva fram lite verktyg innan det finns ström klart där. Så det kommer väl så småningom.



Har hängt upp min mammas gammla julgardiner som hon hade i köket då jag var liten. Tycker det blir så mysigt då man minns själv hur fint man tyckte det var hos mamma å pappa då man bodde där.

Måste även visa ett av mina favorit pynt, en nävergran.



Den är så fin och ser riktigt vintrig ut. Jag fick den av mamma för några år sedan och den brukar få stå framme ända tills snön töar bort.

Nu längtar jag efter att få ta in julgranen och pynta den med. Det är så mörkt i hörnan där den ska stå. Ska köpa några nya färgglada kulor i plast för Folkes skull, så han ska tycka att det blir extra fint.

Senare i kväll ska vi på
Glögg, krus och pepparkaka på bruksgodset. Där ska vi spä på julstämmningen ännu mera!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad fint julpyntat!

2008-11-29 @ 16:31:47
Postat av: Lisa

Tack tack!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback