Många flugor i samma smäll

Idag så startade vi dagen lite segt, men drog upp tempot ordentligt efter lunch. Jag och Folke åkte in till stan och där han vi med mycket på kort tid. Folke fick åka sele, vilket var väldigt praktiskt men ack så varmt. Vi köpte present till min bror. Och jag hittade en billig solhatt till Folke. Sen hämtade vi ut gratis boxen från Libero på Lindex. Och vi köpte dessutom tyg på Åhlens.

Sen bar det av till COOP och handla lite mat. Och efter det en sväng på granngården, för att köpa tvättmedel och en klematis till rabatten och en pion till min mamma. *puh* För oss som är väldigt sega personer egentligen så var detta ett stordåd.

Jag gjorde korvstroganof till middag med ris och Folke fick gröt och plommonpuré somvanligt. Nu bakas en kaka i ugnen, som jag och A ska dela på då hon kommer sedan för att se körslaget.

Och uppdatering för alla hundintresserade: I vilken sekund somhelst föds det valpar uppe i Luleå. Och om vi har tur så kanske det blir en som flyttar till Banis i sommar.

image51

Folke sover i selen medans mamma bakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback