Igår hände detta

Igår började vi dagen tidigt. Folke var morgon pigg och ville upp vid halv åtta. Så vi åt och sedan gick vi ut på en skön promenad. Jag postade en brev inne i byn, som var till SCB. Någon undersökning om stress. Jag tycker ju att det är kul att få kryssa i rutor, så jag ställer alltid upp och svarar på såna där saker.

Sedan då Rikard vaknade efter lunch så fixade vi i ordning oss och åkte till min bror. Han fyller 24 och vi firade en dag för tidigt. Han hade två goooa tårtor att bjuda på. Mmm!

Det blev en sen middag för mig och Folke. Han badade och plaskade ordentligt, så jag var helt dränkt. Sen somnade han jätte snabbt.

När Folke hade somnat så skulle jag dra fram symaskinen och sy en väska som jag kan ha då jag bär i sjal eller sele. Findus tyckte då att jag skulle klappa honom istället för att sy. Men han lessnade till slut och ville ut. När jag gick ut på bron så fick jag se denna syn ↓

image52

Förmodligen årets första regnbåge. Fem minuter senare så var himmlen helt blå.

Sen började jag att sy lite och det gick jätte bra. Fast sen sydde jag fel, så jag fick klippa upp alltihop. Orkade inte sy klart, men det blir nog bra till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback