För miljön

Jag fick några frågor på stan för ett tag sedan som handlade om miljön. Och då började det att snurra i mitt huvud. Jag känner att jag är väldigt mån om att försöka leva så miljövänligt som det bara går, men det är ju något som stoppar mig. Och efter lite funderingar så kom jag fram till att det är först och främst ekonomin och min egna lathet det sitter i. Så jag får försöka att skärpa mig. Jag får nästan lite dåligt samvete, för jag vill ju att jorden ska finnas kvar till mina barnbarnsbarn osv.

Men sen kom jag på att jag är lite duktig iaf. Jag försöker så ofta jag kan, hittar alternativ och har råd att köpa ekologisk mat och kläder. Jag pantar brukar och flaskor. Jag använder tygblöjor. Jag kör en gräsklippare utan motor. Jag tvättar med miljövändligt tvättmedel (men jag har funderat starkt på att testa tvättnötter). Bilen går på diesel. Jag torkar tvätten ute så mycket det går istället för torktumlaren.

Ja det var väl det..... inspirera mig om mer jag kan göra tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback