Välling

Folke är ju 1 år och lite mer än 1 månad gammal nu. Så jag tyckte att det var dags att testa välling för ettåringar. Han har ätit 8 månaders välling sedan har var ca 9-10 månader tror jag och innan det var det ju 6 månaders välling som vi hade ett tag.

Jag minns att vi började med välling i slutet av sommaren då han började bli för trött för att sitta vid bordet och äta gröt och han behövde mer än bara amning. Det gick väldigt trögt frånbörjan, och han ville helst bara bli ammad. Men efter många knagliga försök så kom jag på att han kanske tyckte att det smakade dåligt så vi provade en annan sort. Då gick det minsann och han började gilla vår lilla mysstund på kvällen med välling i muggen och sitta i knät i soffan. Det var så vi kom in i Nestlés värld. Hade helst velat att han drack Smeper, men vad gör man....

Så nu då vi tänkte att testa 1års välling så har jag länge sneglat på den ekologiska varianten. Den finns endast från 1 år och är såklart från Semper. Men där gick vi bet direkt. Folke vägre dricka fast vi hade blandat med den gammla vällingen från Nestlé. Pyttsan! Han vill inte ha nån Semeper välling, så är det bara.

Så hojta till om det är någon som vill ha ett paket välling. Det står bara och skräpar, och är ju i princip fullt.



Jag antar att vi får testa 1 års välling från Netslé istället nu da.

Kommentarer
Postat av: Lindy

Ibland (ganska ofta) är dom kräsna, dom små liven! :)

Postat av: Lisa

Linda - Jo tack, det börjar märkas mer och mer nu.

2008-12-29 @ 22:14:56
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Har tänkt kolla upp om man kan göra egen välling de dag det väl blir dags...spännande att se om man kan få till något som både smakar och fyller sin funktion!

2008-12-30 @ 07:23:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Malin - Du får lov att höra av dig om recept!

2009-01-01 @ 21:43:49
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback