Sjukanmäler

Idag är om än en tyngre dag. Jag känner själv att jag är lite sjuk, inte så oväntat kanske med tanke på att de andra två herrarna i huset är förkylda.

Lika jobbig kväll igår. Folke var trött, ledsen, varm och jätte snorig å slemmig i halsen. Han blev lite piggare efter ett kvällsbad, men sen sämre igen. Han sov i soffan efter några tappra läggningsförsök och ett försök till att ge alvedon som misslyckades. I natt har han hostat och snorat och virvlat runt i vår säng. Jag har försökt att klösa fast mig på sängkanten och blundat hår så jag skulle somna, men det gick inge vidare. Så jag känner mig som en gammal skurtrasa idag.

Nu ligger han ute och sover jätte bra i sin sittvagn som jag fällt ryggstödet i mellanläge på. Jag tror att det är skönt för hans luftväger att få vara lite mer upprätt.

Tips på att få Folke frisk snabbt mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Lindy

Ger du alvedonsuppar eller flytande? Ge alvedon på sked istället för i spruta (om du gör det). Freja smackar massor när hon får alvedon på sked (gott???). Koksaltlösning i näsan om han är täppt (jag har dock gett F nässpray dom gångerna det har vari riktigt hopplöst). Badda pannan, pyssla om, bädda rent, ge mkt vätska (om han vägrar äta/dricka så ge väteskeersättningen som finns på apoteket). Hm. Glass? Hemmagjord isglass kanske (köp fruktdryckerna som finns bland barnmaten). Hm Hm. Hoppas han krya på sej! Och ni med!

Kram!

Postat av: Lisa

Tusen tack för alla tips. Jag är ju helkass på detta då Folke endast varit lite snuvig förut. Jag vet inte hur man gör än liksom. Ska nog testa de där med att göra egen glass tror jag. Kan nog vara gott som kvällsfika.

2008-12-01 @ 20:07:10
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Marie med fyrbeningar

Tänkte tipsa om koksalt till näsan men det tipset hade du redan fått. Mina barn kräks lätt om de får hög feber, så vi har faktiskt fortfarande suppar hemma. Ser jag att febern börjar stiga, försöker jag vara snabb med Alvedonen. Hinner jag inte, är supparna ett alternativ (åtminstone till den minste). Krya på er!

2008-12-02 @ 22:31:14
URL: http://www.huset-elliot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback