Julmarknad på bruksgodset

Idag var det äntligen dags för årets julmarknad på bruksgoset här i Banafjäl! R och hans bror åkte tidigt med gammla grållen och ett lass med brasved som de skulle stå och sälja. Jag, Folke, Ville och min vän S från Umeå åkte strax efter att marknaden börjat. Det var smockfullt med människor och hundar då vi kom fram. Man märker att det blir fler och fler utställare för varje år som går. Ville tyckte att det var jätte trevligt med alla hundar han kunde flirta med. Folke fick sitta och spana i vagnen medan jag och S spanade på allt fint. Vi fikade gott inne på caféet med mina föäldrar och sen blev det några extra varv ute igen. Jag fyndade vackra hemmagjorda julkulor som fanns i alla möjliga färger och och utseenden.



Jag valde efter lite beslutsångest två röda med lite guld. De fanns i drivor och alla vara lika fina och välgjorda. Tänk vilke pillgöra att sitta och peta med dessa.

Sen hade vi världens tur! Folke fick en supersnygg mössa som A stod och sålde. Vi fick välja en som vi ville ha.



Svårt att återge färgerna på ett foto, men ni ser ju vilken fin mössa det är ändå.  Folke fick även en snygg haklapp med små tomtar på av sin Farmor.

Det blir nog ett besök på marknaden imorgon med för att fika lite mer och träffa folk!


Kommentarer
Postat av: Nina

Vi kunde inte fara :( vi har haft magsjuka här så vi sitter i karantän kan man säga. Vilken himlafin mössa är det Anna som gjort den?

Hoppas allt är bra med er!

I morgon är det ju 3:e advent, åhh så mysigt! Snart jul! Vi har en liten julklapp till Folke (obs. liten :-) ) Vi kanske kan komma förbi med den någon dag när alla är friska och krya!

Kram

2008-12-13 @ 21:37:59
Postat av: Lindy

Vilken fin mössa!! Snygg! Vem gör dom??

Föressten så fick jag höra idag, på vår lilla tårtbjudning där jag mer eller mindre låg i koma med feber och förkylning, att R´s bror varit hela veckan hemma hos P´s syster! Ja.. Alltså och renoverat! ;-) Världen är liten.

Postat av: Sozi

Det var så mysigt och roligt att få gå på julmarknaden och träffa er! Jag letar efter ett ställe där jag ska hänga mina julkulor, de passade inte riktigt i gardinerna. Någonstans där katterna inte kan få tag i dom, dom har redan gjort några försök...

2008-12-14 @ 14:58:45
Postat av: Lisa

Nina - Huuu! Hoppas att det går över snabbt. Det är ju ingen panik med julklapparna än tycker jag. Vi har ju några dar på oss. Och ja det är Anna som gjort mössorna.



Linda - Det är R's tremänning som syr dessa snygga mössor. Billiga är de också! Och jo jag hörde nog att R's bror hade varit och fixa hemma hos P's syster. Men det är ju hans jobb så har har ju varit hemma hos rätt många.



Sozi - Jag hade en toppendag igår. Det var jättekul att få umgås hela dagen med dig. Jag ska nog hänga våra kulor i köket tror jag. Ska ta tag i det imorgon ;-)

2008-12-14 @ 15:06:25
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Lindy

Ja, han är väl som er alldeles egna Martin Timell typ Fniss

2008-12-14 @ 15:17:41
URL: http://lindyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback