Juldagen

Igår hade vi en härlig dag. Massor av god mat och julklappar. Jag åt så att jag höll på att spricka. Folke vräkte i sig lite av varje och hans mage putade ut hela dagen. När det väl var dags för julklapparna så hande lilleman en helt berg av klappar att öppna. Han är ju inte så fingerfärdig än så han behövde lite hjälp. Han fick massor av bra saker och några väldigt roliga. Själv fick jag några super prylar som jag hade önskat mig.

Det trista är att i tisdags vaknade Folke med snuva och det har bara blivit värre. Igår var han lite loj och inatt och idag så har han haft jobbigt hosta. Han har ingen feber än så länge så det kanske ger sig imorgon eller blir bättre åtminstone. Hörde av en vän idag att denna förkylning kommer lätt tillbaka på de små ifall de har fått den en gång. Så man ska hålla sig undan allt och alla som kan inbära att det smittas vidare. Lite trist då detta är en tid som man vill umgås med alla som är lediga och så. Men vi är glada att lillkillen är vid gott mod trots att han är lite sjuk igen.

Idag så har vi haft en slöar dag. Hela familjen (läs alla utom jag) sov till klockan 9 i morse. Sen har vi tagit en promenad och inte gjort något mer alls. Sitter och degar i soffan nu och tänker 'ta lite rester till middag.

Hoppas alla har en trevlig jul såhär långt!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Skönt o bara ta det lungt ! :)

Postat av: Nina

På juldagen ska man lata sig :) Vi har byggt lego hela dagen + att Leo och Frej har provat sina nya skidor och bobbar :)

Vi kommer med Folkes julklapp nån dag framöver!



Kram

2008-12-25 @ 19:37:07
Postat av: Lisa

Alexandra - Ja det är skönt att bara slappa.



Nina - Vi ses!

2008-12-25 @ 20:25:22
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Lindy

Jag tror att det är Frejas förkylning som har blåst ca 25 mil söderut och stackars folke fångade upp den för han trodde nog att det var en puss från Freja???? ;-)



Stackars Lillen! Jag hoppas han ändå är nöjd med sin jul! Freja är så gott som frisk. Vid gott mod och sover och äter bra (peppar, peppar). Men jag har oxå hört att denna förkylning är en lömsk rackare! Se bara på mig, den kommer tillbaka hela tiden. Men i mindre doser för varje gång.

Fast lika trist varje gång ändå.



Krya på dej, Folke!

2008-12-25 @ 22:38:18
Postat av: Lisa

Linda - Jodå, nog är Folke nöjd med sin jul. Han är har en lättsam inställning till sin förkylning. Vi ska försöka att vara väldigt försiktiga ett bra tag frmöver med vart vi tar med honom, så att han kanske håller sig frisk lite längre (då han blir frisk altså). Skönt att Freja har piggat på sig!

2008-12-25 @ 23:04:12
URL: http://lmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback