Hopp om liv

Jo visst är det lite bättre i stugan! Sonen har ingen feber mer, men är fortfarande lite hängig och väldigt klängig. Han har fått hosta så det borde väl vara sluttampen på förkylningen. Själv mår jag nog lite bättre också, men det kan ju bero på att jag fick någon timmes sömn inatt. Har röjt runt i tvättstugan som en dåre, med sikte på att det ska bli julfint fär innan julafton iaf. Jag och Folke ska få äta middag hos svärmor och det känns underbart att inte behöva bry sig om att laga mat ensam, med en 11kg's ledsen på ena armen, eftersom R jobbar eftermiddag.

Inatt var det strömavbrott större delen av natten igen. Men varför har jag ingen aning om. Jag tycker att det är ganska mysigt då man får tassa runt med ett ljus istället. Det blir dessutom väldigt tyst, inget surr från element eller väckarklocka. Skönt!

Ville har varit på demolerings stigen de här senaste dagarna. Kan man kanske förstå då man inte hinner med honom lika bra för Folke är sjuk och R jobbar. Igår lyckades han med att bita sönder en dragkedja på R's nya vinterkängor, medan jag bar ledsen Folke. Som tur va så tyckte inte R att det gjorde något. Och idag så bet han av alla fyra ben på Folkes leksaks lejon. Hmm.....lite understimulerad kanske. Med dåligt samvete så gräver jag fram små hundben och nya hundleksaker i hopp om att det ska duga tills imorgon då R är ledig och vi kanske kan träna lite. Dessutom så ska han följa med in till stan då vi ska handla lite, då får han spana på lite nytt än en massa skog och lägdor.

Kommentarer
Postat av: Lindy

Åh härligt att höra att det går åt rätt håll! Ser fram emot att träffa er på måndag då!

Postat av: Lisa

Jag tror nog att vi ska vara iform tills på måndag. Skulle kännas riktigt trist att missa det. Men vi tänker ju positivt och jag har ju lovat Folke att få smaka något gott!

2008-12-03 @ 14:33:41
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Lindy

Hihi, ja när man är ett år så är man ju stora kille;-)

2008-12-03 @ 15:46:29
URL: http://lindyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback