Jorå vi klara uppe

Idag har vi hunnit med mycket för att vara oss. Rikard klev upp tidigt för att åka iväg på jaktmässa. Jag och Folke tog sovmorgon, för jag hade sovit så dåligt på natten. Sen gjorde vi ett försök till att snygga till oss, för att bege oss till mim mormor's 80 års baluns. Det jobbiga med et var att vi har haft värme på här i huset som om det vore istid de senaste dagarna. Så idag då det var varmt ute så blev det som en bastu här inne i huset. Så då jag äntligen hade fått på mig och Folke kläderna så höll jag på att svettas ihjäl. Och då jag hade fått på mig ytterkläderna och tog upp Folke för att ta på honom jackan så kräktes han såklart. Så var det bara att börja om *puh*.

Det var jätte mysigt hos mormor med halva släkten. Vi stannade länge jag och Folke. Sen hem och slappa en stund för att sedan åka till byakrogen på Quizkväll. Supergod mat och lilla älsklingen är så snäll att ha med sig. Han somnade en stund efter maten sen åkte vi hem. Rikard är kvar och svarar på Quizet. Folke sussar gott i sin säng och jag ska strax göra honom sällskap.

Imorgon så blir det nog att ta det lungt bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback