Mammagympa

Jäpp igår så bar det av till Paradisbadet och rehabbassängen! Det var dags att börja gravidvattengympa! Jag var lite nervös eftersom jag bara gått vanlig vattengympa innan. Och då har det varit ganska jobbigt! Men detta var verkligen gravid anpassat och inte så jobbigt alls, men väldigt skönt för kroppen. Halva passet började med vanlig gympa utan en massa komplicerade rörelser.
Resten av passet var det avslappnings övningar och andnings övningar. När det väl var dags 
att kliva upp så var jag så avslappnad att jag nästan inte orkade gå. Benen och hela kroppen känndes som bly. Man kan inte fatta att man är så tung på riktigt.

Efter gympan så åkte jag och handlade på COOP och sen så fikade jag mackor och banan i soffan framför TV'n. Jag somnade snabbt och sov som en stock inatt och vaknade pigg. Jag har ju inte sovit något alls på snart två veckor så det var väldigt skönt.

Nu längtar jag till nästa söndag så jag få bli sådär skönt avslappnad igen och jag längtar ännu mer efter föräldragruppen som ska börja i oktober. Det känns ju som att det hela bli lite mer verkligt med såna aktiviteter. Jag kommer nog inte att fatta att jag ska bli en mamma förrän jag sitter med bäbisen i min famn på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Va kul att gympan var bra! Jag gick ju aldrig på nått sånt... känns lite trist såhär i efterhand men man kanske blir gravid nån mer gång så då får man passa på :-)
Vet du hur mycket jag längtar efter eran bäbis nu?? Hur mycket som helst! Ska bli så gosigt att snusa bäsa igen *hihi*
Kram

Postat av: Lisa

Känner att jag måste passa på att göra såna saker nu då jag får vara ledig. Och du är ju inte ensam om att längta!

2007-09-18 @ 13:19:51
Postat av: Nina

hihi, förstår att ni längtar ännu mer än vad jag gör :-) Grattis... igen!

2007-09-19 @ 20:53:10
URL: http://bigmomma.bilddagboken.se
Postat av: Sozi

Å, gravidvattengympa lät härligt :-)
Hoppas vi hinner ses på fredag, vi har lektion fram till 14.30.

2007-09-20 @ 10:19:02
URL: http://sozi.webblogg.se/
Postat av: marty the party

jaqg vill också gå på grqavidvattengympa! :( får jag haka på någon dag? ingen kommer misstänka något..

2007-09-20 @ 12:36:39
Postat av: Lisa

No problema Marty! Du kan nog smita in om du tar indian mockasiner!

2007-09-22 @ 10:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback