Hundvakt

Nu är Iso (mamma å pappas hund)  här hos oss ett tag för mina föräldrar var tvungen att resa bort. Han är ju en aning bortskämd och lite tokig, men ändå gullig. Och det är så skönt att få promenera med hund igen. Gu så jag längtar efter en egen hund. Det blir 100 gånger mer givande att ta sig ut och traska då man har en mjuk och glad kompis som uppskattar det.

Fast jag kan inte gå så jätte långt och inte så jätte snabbt mer. Jag får väldens förverkar då och de är jobbiga! Igår då jag gick efter elljusspåret så började jag tänka hur i hela friden jag 
skulle göra. Det gjorde så 
ont i magen. Men jag ville inte stanna och vila, för tänk om det skulle komma en björn. Jag funderade på att man
kanske kan spela död om det kommer en björn. Eller så kanske jag kan släppa hunden och hoppas att den skrämmer björnen. Men det är ju knappast troligt då det gäller i hund i 5kg's klassen. Efter en stund så tänkte jag att nu skiter jag fullständigt ifall det kommer en björn, jag ska hem och den får då lov att akta sig. Som tur var så kom det ingen björn.

Idag var jag så puckad att jag gick i skogen igen. Men det är ju så mysigt! Fast idag så fick jag inte så kraftiga förverkar och dessutom så orkade jag inte tänka på björnen så mycket. Funderade mer på vad jag ska ha för kläder ikväll då jag ska på pubkväll igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback