Hoppsan

Ja nu sitter jag här och undrar hur jag ska orka jobba imorgon. Ska jobba hela 8 timmar. Altså en helt vanlig arbetsdag. Jajja jag är lite gnällig, men jag tycker att jag har rätt att vara det. Orkar ju knappt ta en prommis till postlådan vissa dagar för jag blir så himmla matt av alla förverkar och att jag sover så dåligt gör ju inte saken bättre. Så i morgon ska jag ha bild med 8-9 åringarna och sedan gympa (!!!!). Hm, jag hoppas att de räcker med att jag kollar på dem då de gör något, för att spela fotboll eller brännboll är nog inget jag känner för då jag ska hasa mig runt i åtta timmar utan en sovpaus. Är ju dessutom så osportslig som man bara kan bli, gillar mer promenader 
i skogen. Resten av timmarna ska jag jaga runt ungarna på fritids, men det känns inte lika jobbigt. Tycker alltid att det är lite läskigt att ha en hel klass med skolbarn då jag inte har någon koll alls på vad man gör med såna. Jag är ju förskolelärare (eller jag ska bli)! Att sitta och peta lite i sanden, knuffa på gungan, kladda med kritor och läsa böcker är mer min grej just nu. Lagom aktivitet för min tjocka mage!

Kommentarer
Postat av: Nina

Fasen också! Du gör det ju kanon bra som ens orkar jobba några dagar här och där! Det gjorde ju inte jag! You go girl! Shit! nu är det inte länge innan lilla bäbisen kommer ut! SPÄNNANDE!
Kul att se dig idag förresten! Dessutom hade vi ju turen att få se gymnastik-uppvisning! (som jag förövrigt tyckte att Frej och Maja gjorde bäst ifrån sig på *hihi*)

Postat av: Lisa

Jag skulle få så dåligt samvete om jag tackade nej till jobb nu då jag "ändå inte gör något" så jag känner att jag måste jobba då de ringer. Håller verkligen med om att Frej och Maja gjorde DET bäst idag!

2007-10-02 @ 20:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback