Jag fick lön

Jag är så otroligt lycklig äver att ha fått lön. Jag har ju varit utan pengar sedan maj och nu har jag några kronor på kontot igen. Det är ju helt fantastiskt! Jag blir såklart väldigt köpsugen och vill ju handla massor av söta små kläder till bebben. Men jag ska nog hejda mig. Funderar faktiskt på att stoppa undan halva lönen så jag kanske har råd med att köpa julklappar till min kära familj istället. Ja så får det bli.

Ibland önskar jag att jag var som Rikard! Han är en shopoholic så det bara brinner på kontot. Men han har ju ett jobb som man får väldigt många kronor för. Själv blir jag toksnål då jag drar in så lite, och får dåligt samvete då han måste betala precis allt. Men jag försöker att vara ekonomisk och tänka på vad man egentligen behöver och inte. Och då jag tänkt en stund så kommer jag ofta på att det jag vill ha behöver jag inte. Fast jag måste ju erkänna att mat står rätt högt på min lista nu. Är så förbenat hungrig jämt, och såklart alltid sugen på något gott. Det behöver inte vara slisk men det ska vara något som jag gillar. Så lite onödig mat har jag nog shoppat!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Om mat blir uppäten är den sällan onödig ;)

Postat av: Nina

Ahh, va bra att du fått lite pengar! Vet hur det känns när man inte kan unna sig ngt, det har jag fortfarande problem med, man ser allt annat som man eg. behöver å så hänger man tillbaka den fina tröjan eller avbokar friss-tiden :-( Jajja, that´s life!

Nu blir ni snart mamma och pappa!!! Kul!

Kram

2007-10-27 @ 19:45:01
URL: http://bigmomma.bilddagboken.se
Postat av: Lisa

Hanna - Ja det har du väl egentligen rätt i. :-)

Nina - Ja du vet ju hur det är. Kan tänka mig att jag kommer att bli ännu värre sen också. Tur att jag har Rikard som säger åt mig att köpa vissa saker ändå. Vi är ju inte fattiga tillsammans :-D

2007-10-28 @ 11:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback