Höstrusk!

Nu har den vackra romantiska hösten övergått till något kallt, grått och rukigt. Det blåser jättemycket och regnar lite. Det är ingen mening med att sticka ut näsan genom dörren ens. Lilla Findus har problem med vad han ska sysselsätta sig med. Han har tappat bort sin leksaksmus. Jag hade tänkt att åka in till Arnäs och köpa en ny åt honom på Ö&B, men jag hittar ingen som vill göra mig sällskap dit. Ids inte åka själv. Fast jag skulle behöva köpa lite talgbollar till alla söta småfåglar som är hungriga. För det är ingen idé att fylla på frö automaterna i denna storm. Fröna blåser ju bara bort.

Jag känner mig också rastlös och jag vet inte vad jag ska ta mig för. Skulle behöva skura badkaren, men det är nog bara dumt. Lär väl så en massa sammandragningar så jag inte orkar göra något mer sen. Menjag ska ju på vattengympan ikväll iaf. Fast det blir sista gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback