Höst städningen

Nu i veckan så har jag städat bort sommaren i trädgården. Har rensat upp i rabatter och ställt undan alla utemöbler. Klippt diverse buskar och fixa och donat. Det känns lite trist att ta bort allt, men det känns ändå skönt att göra bort det. Jag brukar ju ha fina små höst och vinter planteringar utanför vår dörr, men i år blir det nog inget sånt. Känner att jag orkar inte engagera mig i det just nu. Dessutom så blåste 
hälften bort förra vintern så jag måste fixa det på ett bättre sätt och det hinner jag inte nu.

Måste snart köpa lite fågelmat som jag kan bjuda småfåglarna på, för det börjar bli kallt. Dessutom så finns det ju inga rönnbär i år.

Imorse då jag klev upp första gången vid halv fem ungefär så var det snö över hela marken, så nu är det verkligen höst på riktigt. Men solen har lyst länge nu så det är inte så mycket kvar. Tänkte att jag skulle ta en bild på den vackra snön men jag orkade inte leta fram kameran just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback