Helgen

Igår var det en favorit igen. Pubkväll på byns café. Den här gången så jobbade Rikard så jag hade fixat vikarier till vårt Quiz-lag. En kompis och mina föräldrar fick följa, och jag tror att de tyckte att det var rätt så trevligt. Det var grillspett på menyn och det smakade gudomligt gott. Det var dessutom fullproppat med folk där. Så det verkar som att det blir mer och mer populärt att gå dit. Ägarna sa att nästa gång så måste man nog boka i tid ifall man vill vara säker på att få äta och sitta okej. Men nästa gång är den 17 november, så risken är ju rätt så stor att både jag och Rikard missar det. Men man vet aldrig hur länge lilla bebben har tänkt att ligga i magen.

Idag har jag verkligen inte gjort många knop! Eldat och läst tidningar och stekt pannkaka. Ska ju på Vattengympan sedan och storhandla på COOP somvanligt efteråt. Jag längtar efter det varma vattnet och den mysiga stämningen med alla tjocka magar och den söta barnmorskan som håller i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback