Förlossning och BB

Igår eftermiddag var det dags att göra studiebesök på sjukhuset med föräldragruppen. Det var väldigt blandade känslor inom mig då. Jag längtar ju så otroligt mycket, men det känns ändå lite läskigt. Fast jag känner mig lugn och är inte rädd, än iaf.

Vi fick traska rakt in på BB och titta på en dagsfärsk bäbis som låg och myste i sin balja. Det kändes konstigt, som att man trängde sig på. Det kändes som att man var där och tjuvkikade i smyg och man var rädd för att någon skulle komma på oss och läxa upp oss vilken sekund som helst. Sen fick vi kolla i några förlossningsrum, och barnmorskan visade alla manicker och hur man anväde sakerna. Jag vet inte om jag var i lite schock men jag bara satt där och lyssnade helt paralyerad. Jag fick lite ont i huvudet och det var så varmt där. Fast sen sa Rikard att det blev nog så för att vi alla trängde in oss i det lilla rummet så länge. Så det var nog inte så bra luft där. Rummet är väl gjort för 2-4 personer och vi var 10 stycken som satt och flåsade. Vi fick även se det lilla rummet de tar bäbisen till ifall den inte andas på en gång, då får de ligga på ett litet bord och de suger ut slemmet ur näsa och mun. Alla blivande pappor blev då uppmanade att snabbt följa med bäbisen ifall det skulle hända.

Sen fick vi kika in i en BB sal och kolla runt i alla lådor och på toaletten. Erkänner att jag blev väldigt paff över hur litet det var. Det var mindre än vårt sovrum här hemma och där ska man ju vara två familjer som ska vistas. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är lugnt där så man slipper dela rum eller att det är nån lugn och trevlig människa som ska ligga brevid mig.

Efter det så åkte vi en våning upp och fick se akutrummet och massa saker på neonatal. Ifall det skulle bli nån mer allvarlig sak med bäbisen så får den åka upp dit. Kändes lite läskigt att ens behöva tänka tanken, men skulle det hända något så vet jag ju vart mitt lilla barn är.

Jag var helt matt i både kropp och knopp efter det där. Jag kommer nog inte ens ihåg hälften av vad barnmorskan sa. Men jag har ju 
sett stället iaf.

Kommentarer
Postat av: Anna G

Åhh, vad spännande Lisa och Rikard! Det börjar närma sig nu, jag välkomnar min lilla släkting. Det ska bli så spännande att få träffa henne/honom. KRAM

2007-10-31 @ 14:38:49
Postat av: Lisa

Ja, jag hoppas att ni ska komma bra överens.....*haha*

2007-11-01 @ 14:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback