Föräldragrupp

Denna eftermiddag var jag och Rikard på vår föräldragrupp. Vi var 4 par som ska ha vårt första barn och den var en av mina två barnmorskor som ledde gruppen. Vi fick presentera oss och säga var vi bodde och när vi skulle får våra bäbisar. Det var lite snack först om pappagrupp och sen blev det prat om hur man mådde, 
olika krämpor och om man var nervös inför förlossning och föräldraskap. Sen visade barnmorksan hur bäbisen skulle 
kunna komma ut genom ett platsbäcken. Och slutligen en liten film med en massa 
nyfödda bäbisar som ammade och gäspade. Det var ju egentligen en gullig film, 
men jag tycker nog att den var lite pinsam också. Det var så vacker och 
puttinuttigt! Själv är jag ganska inställd på att det inte kommer att vara en rosaskimmrande värld man hamnar i så fort bäbisen är ute. Men vi får väl se! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, vad lustigt med den där filmen :)

2007-10-16 @ 19:24:22
Postat av: Nina

Det är rosaskimrande och puttinuttigt... i alla fall som man minns nu *haha*

Det ska bli så spännande att se vem som huserar i magen din! Nu är det nära! hihi

Postat av: Lisa

Jag tror att syftet med den där filmen var att visa hur gulligt det är med spädbarn inte bara jätte jobbigt. Men med lite erfarenhet i ryggen så vet man ju hur bäbisar ser ut och kan uppföra sig.

2007-10-18 @ 10:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback