Blöjorna

Ååå så jag har velat fram och tillbaka om blöjorna till vår lilla bebbe. Men efter en massa matematiska övningar och mer velande så har vi bestämt oss för att prova tygblöjor. JÄTTE ÄCKLIGT!!!!!! Så tänker nog många, men vi får väl se. Jag är ju rätt så okänslig då det gäller sånt, så jag tror inte att det blir så äckligt som det låter. Sen så har jag räknat mig till att man kan spara mellan 10 & 15 tusen kronor på att använda tygblöjor istället för vanliga slit och släng. Och eftersom jag är en fattig student och kommer att få den lägsta föräldrapeng man kan få så är det bra om man kan spara pengar på sånt som man måste ha. Sen så tror jag att det är ganska bra för barnens rumpor att slippa alla dessa kemikalier de har lagt i blöjorna nuförtiden. Har läst att vissa är så giftiga så de kan få problem med sin fortplantning då de blir äldre. Dessutom så blir mina egna händer som gammla torkade russin då jag har bytt några blöjor på jobbet, så det är nog inte så milt för lilla barnrumpan heller. Jajja, nu är bljorna beställda iaf och vi får väl se hur de passar och fungerar sen. Går det åt skogen så får vi väl sälja dem till någon annan.

Kommentarer
Postat av: Jhonny

good 4 u.. go retro ala 1600-talet!

Postat av: Nina

Men fy, inte visst jag att de kunde få problem med "fortplantningen", huu då, hoppas Leo och Frej är förskonade!

Förresten, det är ju miljövänligare med tygblöjor... antar jag. Ni gör nog helt rätt val!

2007-10-19 @ 21:37:28
URL: http://bigmomma.bilddagboken.se
Postat av: Karin

Vad jag har hört så kan barnen få problem med potträningen sen då blöjorna är FÖR bra! "Skönare och behändligare att kissa i blöjan som ändå knappt bli blöt, än att sätta sig på en tråkig potta" typ. Fast det är bara vad jag har hört, vet inte om det är sant :)

2007-10-20 @ 00:02:35
Postat av: Lisa

Nina - Ja det kan bli miljövänligare om man sköter tvätten som man ska.

Karin - Det kan nog stämma. Dagens blöjor håller ju kanske lite för torrt ibland.

Jhonny - Ja vi provar iaf...

2007-10-20 @ 16:18:24
Postat av: Hanna

Äsch, jag tror det är asbra med tygisar!! Verkligen miljövänligt dessutom och inte det minsta mer äckligt än andra. Usch, man vet ju själv hur tätt och äckligt det är med bindor, vad ska det inte vara med blöjor??

2007-10-21 @ 00:22:28
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Lisa

Hanna - Jag håller verkligen med om bindor. Det är ju egentligen jätte äckligt.

2007-10-21 @ 11:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback