Barnmorska och föräldragrupp

Ja idag var det fullt på schemat. Klev upp vi åtta och segade på tills jag åkte in till stan för att träffa min barnmorska vid tio. Allt var ju somvanligt bra, tack och lov. Lilla bäbisens hjärta slog 136 slag i minuten och den är fortfarande ruckbar. Jag hade gått upp lite mer i vikt nu, så jag ligger på 10kg plus. Jag kan egentligen inte fatta att jag gått upp tio kilo, tycker att det låter så sjukt mycket. Men det är ju helt normalt! Blodvärdet var på 123 och sf måttet låg på 34. Jag skulle också sammanfatta min graviditet, och det blev ju inte så mycket mer än en mening. Jag tycker att det har varit bra. Sen skulle jag också skriva in i journalen ifall jag hade några önskemål angående förlossningen, men jag vet inte. Jag tror att jag ska försöka ta det som det kommer. Istället för att ställa in sig på något speciellt och sedan kanske bli besviken om det inte blir så.

Efter det så gick jag ned på stan och traskade runt en stund med Nina och vi fikade. Köpte en vit babyfilt som jag tänkte ha i påslakanet jag sydde av tyget som blev över då jag sydde skynket till toan.

Sen åkte jag hem och väckte min kära sambo och vi njöt av en havregrynsgröt till sen lunch. Så var det in till stan igen och träffa barnmorskan och de andra paren i föräldragruppen. Denna gång pratade hon om förlossningens olika skeden och smärtan. Och hon berättade om olika smärtlindring. Vi fick även se en film denna gång, och nu var det lite mer spännande och inte lika trevligt. Det var ett gäng förlossningar, inte det roligaste att se kanske. Imorgon är det pappagrupp för Rikard och jag tycker faktiskt att han är jätte duktig som ids gå på det. Det ska bli väldigt kul att få höra sen vad de pratade om...... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback