Barnmorska igen

Idag var det koll hos barnmorskan igen, och allt var somvanligt bra.

Sf  mått 32
Hjärtljud 140
Vikuppgång +8,3kg
Hb 129

Barnmorskan kollade även hur lilla bäbis låg och hon konstaterade att den ligger med huvudet rätt så långt ned nu men är fortfarande lite ruckbar, fast inte så mycket. Så nu hoppas jag att den lill* ska hålla sig lugn och trivas där så att den stannar i rätt läge. Barnmorskan sa även att jag  var väldigt "välfylld", hon menade då att min livmoder tar upp hela min mage så det var inte konstigt att jag tyckte att det känndes väldigt trångt nu.

Nu känns det faktiskt som att det håller på att närma sig på riktigt. Nu är lilla bäbisen välkommen ut när den vill, fast det är 40 dagar kvar till beräknad födelse. Men jag tror att den är klar nu. Fast den lär nog vänta så länge den kan bara för att...

Vi gick ned på stan sen och åt lunch och sedan strosade vi runt och kollade på en massa bäbis kläder och filtar och annat som kan tänkas behövas. Men jag köpte inget, har någon spärr som viskar i mitt öra -Vänta, vänta lite till! Men jag hade bestämt mig för att inhandla en ny feber termometer på babyproffsen och då var ju den såklart slut, så jag får lov att gå dit och kolla nästa vecka kanske. Men vi hämtade ut vår babybasics box från pampers där iaf. I den låg en söt liten napp, en skål med sked, 12 blöjor, våtservetter, ammningsinlägg och en massa att läsa.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att allt verkar så bra!

Postat av: Lisa

Ja det är det, annars har jag nog inte kunnat vara så här lugn som jag är nu.

2007-10-12 @ 14:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback