Faderskap

Ja det är inte så självklart som man kan tro!!!

Om man inte är gifta så måste man gå till socialkontoret (i Ö-vik iaf) och skriva på papper, där man försäkrar sig om att en viss person är far till barnet.

Vi har dragit ut på det in i det sista och det är ju onödigt! Men idag så tog jag mig i kragen och ringde dit och bad om en tid. Då de frågade om när bäbisen var beräknad att komma så sa jag, -Nu på fredag! Då sa de -OJ! Då behölver ni en tid ganska snabbt! Vi fick komma redan i morse och göra bort det. Det känns väldigt skönt att ha det bortgjort! 

Fast jag kan tycka att det är lite knasigt att bara för att man är gift så slipper man det. Egentligen så borde ju alla behöva skriva på såna där papper, oavsett om man är gift eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback