Den sista träffen

Igår eftermiddag så var det sista träffen med föräldragruppen, nu ska vi klara oss helt själva (iiihhh). Äh, det går nog bra. Men det har varit kul att få se de andras magar växa och höra barnmorskans tokiga historier blandat med fakta. Vi fick även en massa papper av barnmorskan igår, och jag har faktiskt inte läst igenom dem än. Men jag känner mig så fullproppad av info så jag vet inte om det kommer att gå in något mer i min hjärna förrän på eftermiddagen kanske. Men det var två hela A4 fulla med olika sorters bedövning. Lite småläskigt, att det ska göra så ont att det finns så mycket att välja mellan. Fast man behöver ju såklart inte allt och det ska väl vara så för att man ska kunna välja. Men det såg ändå lite övermäktigt ut, ska nog inte kolla på de där papperet så mycket. Vi fick även lite information om snitt. Om vrför man gör oplanerade snitt och vad som händer just på vårt sjukhus. Självklart så hoppas jag för hela mitt liv att jag aldrig behöver genomgå ett snitt, men man vet ju aldrig vad som kan hända och jag vill ändå vara förberedd på det. Fast det läskigaste med det är att bäbisen kanske måste ligga på barn ett tag. Jag kommer nog att bli knäpp då kan jag tänka mig.

Efter träffen så gick vi på O'learys och åt middag med ett annat par från föäldragruppen. Det var jätte gott och väldigt trevligt. Jag åt Fajita chicken burger, blev väldigt mätt! Sen gick vi vidare till Café UH för grabbarna skulle ju på pappagrupp. Så jag och den andra blvande mamman satt och och pratade i en soffa och jag lyckades sliska i mig en Ice on the rocks mix. Mmmmm, de är så goda! Och jag är väldigt beroende av att dricka något kallt just nu.

Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för alla blivande föräldrar i vår grupp, och jag hoppas att vår egen lilla bäbis vill komma ut snart. Efter helgen 
skulle passa mig ypperligt ;-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gud, det är så spännande. Lova att inte vänta för länge med att uppdatera när den kommit ut (jag fattar att ni är upptagna, men du fattar va?)

2007-11-07 @ 16:26:21
Postat av: Lisa

Jag lovar!

2007-11-07 @ 17:04:51
Postat av: Anonym

"..jag hoppas att vår egen lilla bäbis vill komma ut snart. Efter helgen skulle passa mig ypperligt ;-)"
Hahaha! Tror du att bebisen lyssnar på dig? :P :)

2007-11-07 @ 23:55:46
Postat av: Lisa

Njae, men det vore ju kul om den ville lyssna lite!

2007-11-08 @ 18:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback