Ska det vara såhär nu?

Just nu är jag arg! Fast inte så mycket! Såhär började dagen:

Jag fick ett telefon samtal från min vän A som behövde skjuts till hästarna för hennes man hade låst in nycklarna i bilen. Jag åkte dit såklart. Jag ville ju se fölet på riktigt. Hur söt som helst!!!!!

Sedan skulle jag plugga och tvätta och sola! Jag tar på mig linne och shorts och solglasögon. Samlar ihop alla grejer jag behöver till att plugga på min hemtenta. Jag hänger ut första tvättmaskinen och släger på en till. Går ut och sätter mig och börjar gå igenom
kursplaner i svenska och matte. Jerry solar och myser med Findus. Och jag går och hänger ut den andra tvättmaskinen och slänger på en till. Man VAD!!!! Då hör jag en traktor, slut på friden. Och sen,......VAD I HELA
FRIDEN. Det kommer en stank så får allt i hela världen att lukta gott om man jämför det med det som luktar nu!
Dårarna i traktorn sprider ut hönsbajs på våra lägdor. Jag rusar och sliter ned att tvätt och kastar in den. Jag vill ju inte att den ska ta åt sig av denna fruktansvärda stank! BLÄÄÄÄ!

Sen andas jag° med munnen och biter ihop och sitter i solen och försöker plugga. Men det kommer miljoner flugor och jag blir galen och får lov att gå in. Hmpf! Jag är fånge i mitt eget hus ute på landet. Rätt så dåligt! Så nu måste jag ha både tvätten och plugget inne fast det är sol och typ 25° varmt.

Och det efterlängtade husmorstipset. Be grannarna att ringa på morgonen och berätta ifall de ska kasta runt en massa bajs. Så tvättar man inte och då slipper tvätten lukta dynga. Sen om man ska sitta ute och sola så är det bra om man kan smörja in sig med något som inte attraherar flugorna så mycket.

Kommentarer
Postat av: marty

:D jag tycker att du ska berätta om daggmasktipset också!
har du visat kartan för rirre?

2007-05-23 @ 22:15:32
Postat av: Lisa

Ja just det. Men jag ska kolla upp det lite nogrannare innan jag lägger ut det. Eftersom så många föjer mina tips så vill jag ju att det ska vara säkert.

2007-05-25 @ 10:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback