Är man inte fattig så blir man

Det är precis som att de vill att om man är en medelmåtta till student, så ska man börja dra sina trasiga kläder och skor i backen och bli hemlös och inte få någon mat!!!!

Varför röstade folk på den där alliansen? Jag kommer aldrig att förstå! De har sett till att min ekonomi är krossad i sommar. Jag är såååååå arg. Varför måste de bli såhär. Kan inte alla lova att rösta bort den där hemska alliansen nästa val eller tidigare om det går. Vad var det som var så fel med hur det var. Det kan ju inte vara många medelmåttor som tycker att det har blvit bättre. Bara de med mycket pengar och så trivs nu! Och jag tror inte att de vantrivdes så mycket innan heller....

Varför ska jag betala pengar till saker som jag inte får ut något av. Jag fattar inte hur de kan sova om nätterna så de tömmer spargrisarna för oss fattiglappar. Jag kommer att få länsa mitt sparkonto i sommar för att ha råd at leva och betala mina fackföreningsavgifter som ska vara nån slags statlig finansiering.

Så alla kristdemokrater, folkpartister, centerpartister och moderater. Tycker ni att ni har gjort något bra nu eller? Är ni nöjda? Fattar ni inte att fler och fler kommer måste söka socialbidrag istället och då går ju pengarna bara 
runt i en enda ond cirkel. Just nu är jag arg...............

Kommentarer
Postat av: Sozi

Måste också leva på mina sparpengar i sommar... :/
Det sjuka är att jag läste att nu har de satt in extra personal på socialkontoret i Umeå eftersom de räknar med att de studenter som inte längre får stämpla kommer att söka sig dit istället... Way to go, Reinfeldt...

Postat av: Lisa

Ja det är väl ganska självklart. Var ska de annars ta vägen??? Dumma regering.....

2007-05-26 @ 10:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback