Tillbaka i Umeå

Idag var vi helklass uppe i Umeå. Det är så länge sedan jag såg allihopa så jag hade rakt glömt vilka som gick i klassen. Otroligt pinsamt! Men det var väldigt intressant att få höra hur alla hade haft det och har våra grupp seminarium.

På lunchen åt jag världens godaste Sötpotatis-gratäng, den var grymt god och det är första gången jag äter upp all mat på Universum (resturangen heter så).

Då vi skulle hem så sprang vi in på apoteket och handlade vasin pryl jag och några till som skulle med bussen söderut. Jag köpte vitaminer! Då stod det en underlig man som såg svettig och yr ut och trängde sig i kön till kassan. Helst plötsligt frågade han -Var finns Voltaren, både tabletter och gel. Och vi pekade! Sen påpekade A att han hade gylfen öppen. Han blev genast en äcklig gubbe! Sen skulle han såklart stå och yra på busshållsplatsen med sin öppna gylf och jag tyckte faktiskt att han var otäck på riktigt. Undra om han var konstig för att han hade ont någonstanns? Eller om han var lite galen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback